Geboorteaangifte

De geboorteaangifte moet gebeuren voor de ambtenaar van de Burgerlijke Stand van de gemeente waar de geboorte heeft plaatsgevonden. De aangifte gebeurt door de vader, de moeder of door beide ouders samen en dit binnen de vijftien dagen (zaterdag, zondag en feestdagen inbegrepen) na de bevalling. Indien de ouders niet gehuwd zijn dienen zij samen de aangifte te doen, tenzij het kind reeds erkend werd voor de geboorte.

 

Mee te brengen documenten:

  • de identiteitskaart van beide ouders
  • eventueel huwelijksboekje
  • attest van geboorte (model I) afgeleverd door de geneesheer*

Bij de aangifte van geboorte ontvangt u volgende documenten:

  • een attest voor de aanvraag van kraamgeld en kinderbijslag
  • een attest voor de aanvraag van zwangerschapsvergoeding (mutualiteit)
  • een attest voor de verplichte inenting tegen kinderverlamming
  • enkele bijkomende uittreksels uit de geboorteakte

 

Contact

Dienst Burgerlijke Stand

Weverijstraat 20
9500 Geraardsbergen

Contact

Contactpersonen

Els De Clercqtel. 054 43 45 12Contact