De afdeling ruimte behandelt alle grondgebonden zaken van het lokaal bestuur.
De afdeling bestaat uit de diensten stadsontwikkeling, duurzaam beleid, klimaat- en
waterbeheersing, maatschappelijke veiligheid, omgeving, openbare werken en technische dienst.
De afdeling ruimte heeft tot doel het beleid van de stad m.b.t. duurzame ontwikkeling, urbanisatie, mobiliteit, werken en nutsvoorzieningen te plannen, uit te werken, uit te voeren en op te volgen.
Ze is tevens verantwoordelijk voor het onderhoud van de stedelijke infrastructuur en het stedelijk patrimonium.
Daarnaast staat de afdeling ook in voor het verlenen van omgevings-, stedenbouwkundige en
milieuvergunningen en de handhaving van stedenbouwkundige- en milieuvoorwaarden.
De afdeling streeft ernaar om de woon-, leef en werkomgeving in de Stad Geraardsbergen te
bewaren en waar mogelijk te verbeteren.
Als deskundige grondgebiedzaken maak je deel uit van de dienst openbare werken en werk je
mee aan de planning en uitvoering van projecten.
Jouw voornaamste taken:
- instaan voor de opmaak van adviezen voor aanvragen van omgevingsvergunningen, in het bijzonder wat betreft het luik afval- en hemelwaterbeheer
- coördinatie, opvolging en nazicht van diverse projecten op een gestructureerde en
projectmatige manier, in het bijzonder volgende types projecten:- rioleringsprojecten
- patrimoniumprojecten
- projecten waterbeheer (erosiebestrijding, hemelwater- en droogteplan)
- verkavelingsprojecten
- coördinatie van de aanvragen van vergunningen voor nutswerken
- zich voortdurend op de hoogte houden van de ontwikkelingen met betrekking tot de functie en toepassen in de uitvoering van de taken
- opbouwen van een netwerk met externe partners en zowel intern als extern communiceren
Jouw profiel
- je bent in het bezit van een bachelor diploma
- je kan vlot werken met het Microsoft Office pakket
- je bent in staat om zelfstandig en in teamverband te werken
- je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling
Ben je laatstejaarsstudent, dan word je toegelaten tot de selectieprocedure mits het voorleggen
van een studiebewijs en een verklaring van deelname aan de eindexamens binnen een termijn van maximum 5 maanden.
Uiterlijk op datum van de aanstelling lever je het bewijs dat je aan de diplomavereiste voldoet.
Ons aanbod
Een uitdagende functie in een dienstverlenende organisatie waarin je je talenten kan benutten én ontwikkelen.
Contract van onbepaalde duur, 38u/week.
De bruto aanvangsmaandwedde kan variëren tussen 3.059,64 euro en 5.155,42 euro, afhankelijk van relevante ervaring en anciënniteit.
Interessante voordelen: maaltijdcheques van 7,36 euro waarvan 1,09 euro persoonlijke bijdrage, mogelijkheid tot aansluiting bij de gratis collectieve hospitalisatieverzekering (gezinsleden kunnen aansluiten tegen betaling), fietsvergoeding van 0,36 euro/km, tussenkomst woon-werkverkeer openbaar vervoer, eindejaarspremie, opbouw 2de pensioenpijler van 3% van het pensioengevend jaarloon.
Je geniet van 30 vakantiedagen bij een voltijdse betrekking en 14 feestdagen.
De werkregeling biedt mogelijkheden voor een goede work-life balance.
Interesse?
Kandidaturen worden per mail verstuurd, samen met een curriculum vitae, een kopie van het vereiste diploma en een uittreksel uit het strafregister (niet ouder dan drie maanden), naar
tania.lion@geraardsbergen.be.
Sollicitaties worden aanvaard tot en met 23 mei 2025.
- inlichtingen over de inhoud van de functie kunnen bekomen worden bij Bart Vander Beken, gsm 0477/41 68 86 of via mail: bart.vanderbeken@geraardsbergen.be
- inlichtingen over de arbeidsvoorwaarden en de selectieprocedure kunnen bekomen worden bij Tania Lion, gsm 0479/88 07 33 of via mail: personeelsdienst@geraardsbergen.be
Op basis van de selectieprocedure zal een wervingsreserve voor drie jaar worden aangelegd.
Het bestuur rekruteert op basis van kwaliteiten, ongeacht geslacht, origine, geaardheid of handicap.