Selectieprocedure voor bestuurssecretaris HR & Loopbaanbeheer in contractueel verband en voor onbepaalde duur

Gepubliceerd op dinsdag 2 april 2024 9.43 u.
Het lokaal bestuur organiseert een selectieprocedure voor bestuurssecretaris HR & loopbaanbeheer (A1a-A2a-A3a) in voltijds contractueel verband en voor onbepaalde duur.

Speel je graag een belangrijke rol in het creëren van een positieve werkcultuur en werkomgeving binnen een lokaal bestuur? Wil je graag mee vorm geven aan een kwaliteitsvolle dienstverlening? Is ondersteunen van de medewerkers van ons lokaal bestuur helemaal iets voor jou? En sta je te popelen om een nieuwe uitdaging aan te gaan?
Dan zijn we op zoek naar jou!

Lokaal Bestuur Geraardsbergen evolueert van een klassieke organisatie naar een moderne werkgever. Om onze ambitieuze doelstellingen te kunnen realiseren zijn we binnen de afdeling Ondersteuning op zoek naar een gedreven bestuurssecretaris HR & loopbaanbeheer.

Je komt terecht in een organisatie die steeds in beweging is en verwacht ook van zijn medewerkers dat ze meegroeien met de veranderende omgeving.

De dienst HR en loopbaanbeheer staat in voor een efficiënte organisatie van het personeelsbeheer (globale loon- en personeelsadministratie) en voor de ontwikkeling en aansturing van alle aspecten van het personeelsbeleid (instroombeleid, competentiemanagement, evaluatiebeleid, vormingsbeleid, personeelsbehoeftenplan, personeelskader, organogram…) en de personeelszorg (teambuilding, onthaalbeleid, loopbaanbegeleiding…).


Als bestuurssecretaris HR en loopbaanbeheer:

  • Sta je in voor het coördineren en begeleiden van de opmaak van een strategisch HR-beleid en het begeleiden van de processen verbonden aan de uitvoering en evaluatie van het plan,
  • Stuur je de dienst Personeel & organisatie aan,
  • Sta je in voor een open externe communicatie en sensibilisatie inzake personeelsbeleid.
  • Werk je onder de leiding van de afdelingschef ondersteuning.

Jouw Profiel

  • Je bent in het bezit van ofwel een masterdiploma, ofwel een diploma van het universitair onderwijs of een diploma van het hoger onderwijs van twee cycli dat gelijkgesteld werd met universitair onderwijs; kandidaten die hun diploma in het buitenland hebben behaald dienen een gelijkswaardigheidsverklaring afgeleverd door Naric voor te leggen.
  • Je bent resultaatsgericht.
  • Je bent een uitstekende netwerker en facilitator.
  • Je bent in staat om verbeteringsgericht te werken.
  • Je bent communicatief sterk, maar luistert en interpreteert vooral goed. Ook onderhandelen is voor jou geen probleem.
  • Je vindt het een uitdaging om mensen te motiveren en te laten samenwerken.
  • Integer en discreet handelen zijn voor jou vanzelfsprekend.
  • Je hebt strategisch inzicht en je bent in staat om strategische, tactische en operationele doelstellingen te formuleren en samen met anderen te realiseren.
  • Je bent een echte initiatiefnemer en werkt proactief dit zowel in teamverband als zelfstandig.

Laatstejaarsstudenten worden toegelaten tot de selectieprocedure mits het voorleggen van een studiebewijs en een verklaring van deelname aan de eindexamens binnen een termijn van maximum 5 maanden. Uiterlijk op datum van de aanstelling lever je het bewijs dat je aan de diplomavereiste voldoen.

Ons aanbod

Een functie in voltijds contractueel dienstverband niveau A1a – A3a.
De bruto aanvangsmaandwedde kan variëren tussen 3233 euro en 5690 euro, (afhankelijk van relevante ervaring en anciënniteit) aangevuld met maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, vakantiegeld, eindejaarstoelage, tweede pensioenpijler, terugbetaling woon-werkverkeer met het openbaar vervoer, fietsvergoeding, interessante vakantieregeling en flexibele arbeidstijden, goede work-life balance
Er wordt een wervingsreserve voor 3 jaar aangelegd.

Ben je geboeid door deze vacature?

Je kandidatuur bestaat uit jouw CV, een uittreksel uit het strafregister (niet ouder dan drie maanden) en een kopie van het vereiste diploma. We verwachten jouw kandidatuur uiterlijk op 30 april 2024, per post verzonden naar het college van burgemeester en schepenen, administratief centrum, Weverijstraat 20 te 9500 Geraardsbergen of per mail naar werving@geraardsbergen.be

Informatie over de arbeidsvoorwaarden en de selectieprocedure: Hilde Van Impe, tel. 054 43 02 68, hilde.vanimpe@geraardsbergen.be.

Op basis van de selectieprocedure zal een wervingsreserve voor drie jaar worden aangelegd.
Ons bestuur rekruteert op basis van kwaliteiten, ongeacht geslacht, origine, geaardheid of handicap.